søndag den 15. november 2015

Syltet agurker - Agurksalat



Når jeg laver syltet agurker, så kan jeg godt lide at de er tykke og sprøde. Men andre kan godt lide de er mere tynde og bløde i det. Skær dem som du lyster evt. med en bølget kniv, så man får nogle flotte dekorative skiver.
 
Jeg bruger følgende til 1 l. sylteglas - Som er afkogt og ved længere opbevaring, skyllet i atamon.
 
2 agurker
3 dl. sukker
3 dl. lagereddike
1½ dl. vand
½ tsk salt
10 fennikelfrø
20 peberkorn
 
Bland sukker, eddike, vand og salt i en kasserolle og kog op.
Skyl og snit agurkerne i skiver, er de til burgere, laver jeg dem i lange skiver diagonalt på agurken.
Jeg skære som sagt mine tykke, ca. 5 mm.
Læg dem i sylteglasset, med krydderierne.
Hæld lagen over, mens den er varm og luk glasset og stil det på køl.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar